Vol programma tijdens de rondreis :) - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Morgan & Ingrid - WaarBenJij.nu Vol programma tijdens de rondreis :) - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Morgan & Ingrid - WaarBenJij.nu

Vol programma tijdens de rondreis :)

Blijf op de hoogte en volg Morgan & Ingrid

15 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Knysna

Ondertussen lijkt het met haaien duiken, met leeuwen wandelen en een ritje op een Afrikaanse olifant alweer heel ver weg, want we hebben alweer een hoop nieuwe dingen gedaan!

Donderdagochtend hebben we een beetje kunnen uitslapen en ons ontbijt stond om half 9 klaar. Heerlijk buiten op het balkon met uitzicht over de zee. Als klap op de vuurpijl kwam er een hele groep (zo'n 15) wilde dolfijnen langszwemmen! Dat maakte het uitzicht nog specialer. De tuin van het guesthouse zat vol met allemaal verschillende soorten vogels. De eigenaar Louis was daar erg trots op en kon van elke vogel vertellen wat voor een soort het was.

Na een heerlijk ontbijtje zijn we vertrokken uit Reebok en zijn we naar Oudtshoorn gereden. Als eerste kwamen we langs een Wild Animal Range. Dat zag er wel leuk uit, dus besloten we er naar binnen te gaan. We kregen een rondleiding langs alle 'wilde' dieren die ze hadden. Als laatste kwamen we bij de katachtigen. Cheetahs, leeuwen, tijgers. Wie wilde, kon een encounter doen (dus de kooi in). Vanaf het moment dat Morg de witte tijgers had gezien, had hij het over niets anders meer. Dus toen hebben we ons ingeschreven voor een encounter met een witte tijger. Het was een tijger van 9 maanden oud, dus eigenlijk nog een cub. Echt een prachtbeestje. We moesten de tijger haar gang laten gaan, maar vanaf het moment dat ze erbij ging liggen, mochten we naar haar toe en haar rug aaien. Heel speciaal was dat! Je krijgt niet iedere dag de kans om een tijger aan te raken!

Na deze bijzondere ervaring gingen we naar een struisvogel farm. Dat is waar Oudtshoorn namelijk bekend om staat en waarvoor we eigenlijk hier naartoe waren gereden. Morgan zei meteen: 'Oh, dus nu gaan we van het mooiste dier naar een van de lelijkste?' Ja, was wel even een rare overgang, maar ook de farm was super leuk. We kregen een rondleiding van Roy Donders (hij had hetzelfde kapsel en was net zo gay haha). Hij vertelde over het broedproces en de veren. Vervolgens mochten we 9 dagen oude kuikentjes (zijn al best groot) vasthouden. Ze zijn niet moedersmooiste, maar wel vet cute! Daarna gingen we naar, zoals Roykie ze noemde, Jack the Ripper en Susie the Stripper. Een struisvogel koppel waar we het nest van gingen bekijken. Eén struisvogelei kan een gewicht van 120 kg dragen. Ik heb op de eieren gestaan, maar de 120 kg red ik nét niet. Aan het eind van de toer konden we struisvogel rijden. Voor mij was dat iets teveel van het goede, maar Morg ging ervoor! Ze pakten het grootste en wildste mannetje en even later scheurde Morg door de bak (een struisvogel kan 70 km/u). Morg heeft er nu nog praatjes over hoe hij de wilde struisvogel temde haha. Daarna lieten echte jockeys (je hebt serieuze, legale struisvogel races op verschillende plekken in de wereld) een race zien. Super grappig!

Aan het eind van de middag zijn we uiteindelijk naar Knysna (Nijsna) gereden. Daar is een grote lagune, maar toen we in onze B&B kwamen, was het al donker dus daar konden we niet zoveel van zien. Onze kamer zag er super luxe uit!

Vanochtend stonden we vroeg op. We konden de prachtige lagune vanaf ons balkon zien. Om 8 uur zaten we in de auto richting de Bloukrans Bridge, de hoogste bungeebrug ter wereld. 216 metertjes hoog. Toen we de brug zagen, vroegen we onszelf wel even af waarom we dit ookal weer wilden doen ... Via een soort hangbrug liepen we naar het punt waar we moesten springen. We liepen op een soort gaas, waardoor je dus alles onder je zag ... 200 meter naar beneden ... Ik zat rustig naar beneden te kijken, Morg had er iets meer moeite mee (aan het einde zei hij dat hij die 'brug' enger vond dan de sprong haha). Op de lijst was ik nummer 7 en Morg nummer 8 van de 12. Bovenaan schudden ze alle namen opeens door elkaar en moest Morg als derde en ik als negende. Op de brug werd keiharde muziek gedraaid om een beetje in de sfeer te komen. En toen ging het gebeuren! Zo hé, dat was hoog! Maar ik vond het minder eng dan dat ik had verwacht. Gewoon springen en gaan ... En dan val je even 120 km/u naar beneden. Zo gaaf! We did it!

Na de adrenaline kick waren we toe aan iets dat wat meer relaxed was. Terug in Knysna hebben we een catamaran zeiltoer geboekt. Het was heerlijk weer, dus we hebben lekker op het dek gezeten terwijl we door de lagune en een stukje zee voeren. Geweldig uitzicht!

Morgan zat alweer twee weken te zeuren dat hij naar de kapper moest, dus na de zeiltocht zijn we op zoek gegaan naar een kapper. Hij kon meteen geholpen worden. In de kapperszaak zat ook een kleine nagelstudio en het meisje dat daar werkte, bleek uit Nederland te komen. Ze was 21 jaar en woonde al 3 jaar in Zuid-Afrika. Ze leek een doodnormaal en super leuk meisje, maar toen ik haar vroeg hoe ze ik Zuid-Afrika terecht was gekomen, had ze me in een paar minuten verteld dat ze op haar 18e alcohol- en wietverslaafd was. Dat klonk in eerste instantie redelijk onschuldig, in NL zitten veel jongeren aan de alcohol en wiet namelijk, maar zij dronk elke dag twee flessen wijn en rookte een paar joints. In Kaapstad is ze vervolgens in rehab gegaan. Toen ze clean was en uit de kliniek mocht, is ze in Kaapstad vervolgens heroïne en meth verslaafd geworden en is ze in Knysna in rehab gegaan. Nu is ze 8 maanden clean en werkt ze dus in de nagelstudio. Rond november komt ze waarschijnlijk terug naar Nederland, want haar visum is al een tijdje verlopen, dus officieel mag ze niet meer in Zuid-Afrika zijn. Zo leer je iemand dus redelijk snel kennen haha.

's Avonds hebben we heerlijk sushi gegeten met wat drankjes erbij. Morgen vertrekken we naar het Tsitsikamma National Park en daarna gaan we naar het Addo Elephant National Park. We gaan het wilde leven dus een beetje opzoeken! Daarna laten we weer van ons horen. Liefs!

• 17 Augustus 2014 - 11:49

Janina :

super super gaaf allemaal!