Eerste dagje Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Morgan & Ingrid - WaarBenJij.nu Eerste dagje Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Morgan & Ingrid - WaarBenJij.nu

Eerste dagje Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Morgan & Ingrid

04 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na zondag een erg leuk afscheidsfeestje gehad te hebben, de rest van de dagen de laatste dingen voor onze reis voorbereid en nog een keer afscheid genomen te hebben, zijn we gisteren vertrokken naar Zuid-Afrika voor een nieuw avontuur: In een weeshuis helpen en daarna rondreizen!

We zaten gisteren net iets voor 8 uur 's ochtends in de auto naar Dusseldorf. Papa en mama brachten ons weg. We hadden al online ingecheckt. Dus we hoefden alleen even de bagage af te leveren. We vlogen met Ethiad Airways via Abu Dhabi en Johannesburg naar Kaapstad. Wel veel overstappen, maar het scheelde zoveel geld dat we dat er wel voor over hadden.

We hebben eerst nog even koffie en een klein ontbijtje genuttigd met papa en mama en vervolgens zijn we richting de douane gegaan. Het lukte mama en mij goed om onze tranen te bedwingen haha. De handbagage controle ging niet zo snel. Er was maar 1 band open. Vervolgens werden we apart genomen, want de ipad moest een extra controle ondergaan (of we er drugs in hadden verstopt?). Papa en mama zagen dat we apart werden genomen, dus die begonnen al zorgelijk te kijken. Maar niets aan het handje natuurlijk!

Na de laatste keer heel hard zwaaien en kushandjes zijn we door de douane gegaan. Het duurde niet lang of we mochten het vliegtuig al in en voor we het wisten zaten we al in de lucht. De eerste vlucht duurde ongeveer 5 uur en vloog zo om. We hebben een beetje filmpjes gekeken en muziek geluisterd. Ondertussen kregen we continue eten en drinken. Morgan had blijkbaar ergens aan gegeven dat hij een voorkeur voor visgerechten had, dus die kreeg z'n avondeten eerder (en het was een stuk luxer dan het mijne, maar ik had ook niet te klagen hoor). In Abu Dhabi was het iets van 10 uur 's avonds toen we aankwamen en 35 graden. We moesten buiten wachten op een bustransfer en warm dat het was! Zelfs in de bus met airco was het zweten. Op Abu Dhabi was het niet zolang wachten (en wifi, dus even het thuisfront gecontacteerd) en we konden snel weer naar het volgende vliegtuig. Weer met de bus ... Weer via buiten... Ondertussen was het wel 1 graad afgekoeld ...

De vlucht naar Johannesburg duurde ongeveer 8 uur. We kregen weer avondeten (Morg weer eerder en luxer een visgerecht ...) en met een filmpje en een poging tot slapen, ging de vlucht ook redelijk snel. Het vliegtuig had alleen een beetje vertraging en dat was niet zo fijn, want we hadden al een hele korte overstap op Johannesburg. De douane ging gelukkig snel. Ze geloofden onze 'cultural exchange' (we mochten geen volunteering zeggen, want dat kon verward worden met werken en dan moest je weer een andere betaalde visum) en de stempel was zo gezet. Daarna moesten we onze bagage nog zelf ophalen en weer re-inchecken. Was dus allemaal gehaast. Vervolgens konden we de gate niet vinden, want dat was allemaal super slecht aangegeven. Toen we die eindelijk hadden gevonden, deden onze boardingspasses het niet ... Ethiad had voor deze vlucht South-African Airways ingehuurd en daardoor klopte het vluchtnummer niet etc. Dus kostte ook allemaalweer tijd. Maar goed, uiteindelijk zaten we 1 minuut voordat de gate sloot in het vliegtuig. Dus was allemaal weer goed gekomen. Wederom kregen we eten en Morg zat om 6 uur 's ochtends weer aan zijn visje. Het was gelukkig een kort vluchtje. Twee uurtjes. We waren zo in Kaapstad!

De koffers waren allebei helemaal heel aangekomen. Dat is natuurlijk altijd even afwachten met twee keer overstappen. Wij liepen redelijk snel door de schuifdeuren waar we opgepikt zouden worden door iemand van de organisatie van het vrijwilligerswerk. Maar ... Er stond niemand. Wij een uur wachten. Niemand. Een jongen op het vliegveld heeft nog voor ons naar de organisatie gebeld, maar niemand nam op. Super kut dus. We waren helemaal kapot van de vlucht en het weinig slapen en dan heb je dit ... Uiteindelijk zelf maar een taxi genomen naar het kantoor van de organisatie (Tijdens de rit al heel wat dakjes van golfplaten en andere krotjes gezien. Wel indrukwekkend ...). Daar werden we gelukkig met open armen ontvangen. Zij snapten niet wat er fout was gegaan en ze betaalden meteen onze taxi. Vervolgens belden ze een taxi, die ons naar ons hostel voor de komende drie dagen zou brengen. Ondertussen gekletst met de jongen en meisje op het kantoor. Ze waren super aardig en ze gaven ons meteen al wat tips voor ons verblijf. Het meisje vroeg bij wie we in het gastgezin kwamen en toen ik zei bij wie, begon ze meteen de stralen. Ze zei dat het gezin waarbij wij ingedeeld zijn haar favoriete gezin is en dat ze echt 'lovely' zijn. Daarbij vertelde de jongen dat onze hostmama Afrikaans spreekt en dat we dus niet in het Nederlands over haar kunnen roddelen, want dat kan ze verstaan haha. Ook vertelden ze dat we met drie anderen in het gastgezin zitten. Dus dat is wel gezellig!

Na nog gezellig gekletst (Morgan over voetbal en de jongen zei dat alle Zuid-Afrikanen voor Nederland zijn!) te hebben, zijn we naar het hostel gebracht, waar we meteen gedoucht hebben. Onze kamer was helaas nog niet beschikbaar. We waren daar om 10 uur 's ochtends en de gasten hoeven pas om 12 uur uit te checken. Maar we konden onze spullen daar opslaan.

Om niet meteen in slaap te vallen, zijn we daarna meteen op pad gegaan. We zijn naar het Victoria & Albert Waterfront gelopen. Beetje rond gelopen en ook wat gegeten. We dachten dat KFC wel lekker zou zijn (en bekend eten), maar daarna hadden we allebei last van onze buik ... Daarna nog wat rondgelopen. Het weer was niet geweldig, maar we waren al blij dat het niet regende. Vervolgens zijn we even naar het loket van de tickets voor Robbeneiland gegaan. We hebben tickets voor morgen, maar er is heel slecht weer voorspeld, dus er is een grote kans dat het niet door kan gaan. Maar goed, dat krijgen we morgen te horen, want ze konden nu nog niet vertellen.

Toen we nog een beetje rond slenterden, kwamen we langs een zee aquarium. Het begon te regenen, dus we besloten om daar even naar binnen te gaan. Was wel leuk eventjes visjes kijken (is weer wat anders dan de hele dag vis eten, volgens morg).

Daarna waren we helemaal kapot en zijn we naar onze kamer gegaan, die toen gelukkig vrij was. Na even op bed gelegen te hebben, zijn we beneden in de lounge kamer gaan zitten (daar is wifi). Morgan heeft de hele tijd gekletst met een Poolse jongen en ik met een Nederlands stel, dat zeven maanden aan het reizen is. Wel leuk om te horen wat andere mensen hier allemaal doen.

Nu ik dit aan het typen ben, komt er echt een ongelooflijke tropische regenbui over Kaapstad heen. Hopelijk is het zo droog, want we moeten nog even wat eten. Vanavond waarschijnlijk vroeg naar bed. Al begint Morg nu toch te twijfelen of hij geen voetbal wil kijken ... Misschien ook wel gezellig met de andere gasten hier.

Nou, het is onbedoeld een heel lang verhaal geworden haha. En dat van 1 dagje ... Jullie horen snel weer van ons! Liefs

• 04 Juli 2014 - 17:38

Astrid:

Dag meiske en Morgan,
    Wat leuk om al zo snel wat van jullie te horen. En jullie blijven maar eten.......
    Lekker slapen vannacht!
    Kusje Astrid

• 04 Juli 2014 - 17:41

Suzanne:

Wat leuk Ing, geniet ervan!!

• 04 Juli 2014 - 21:37

Hielke:

Goed, dat jullie zo n goede reis hebben gehad. Ik zie jullie daar rondlopen. Ik weet waar dat kantoor van Robbeneiland is. Alleen het weer was wat beter. Nogmaals, geniet van jullie tijd daar. Dat kan niemand je meer afnemen. Groet. Hielke

• 05 Juli 2014 - 13:01

Merel:

Hey Ingrid en Morgan..

Wat spannend allemaal.. Super leuk om te horen dat jullie een goede reis hebben gehad en al leuke mensen hebben leren kennen.. We zijn benieuwd hoe jullie de komende weken zullen hebben.. We wachten op deel 2 van jullie reisverhalen.. Heel veel plezier daar en we spreken elkaar nog.. Liefs Merel